Saturday, September 8, 2012

Quotes and the work of Evan Robertson...


I was surfing on Twitter when I came across an article in "The Inrocks."
A French magazine covering music, film, culture ... art in general and also more varied topics on society and politics too. 
With one clic, I came across a great project imagined by the New Yorker, Evan Robertson.

I love quotes. Those that I, myself, sort out of a book or those I read on the internet. 
During my studies, I had to learn citations to enrich my essays ... 

It seems that since I kept a soft spot for them. Sometimes they touch parts of my soul, challenge me or leave me perplexed but they never leave me indifferent ... 

Therefore, the idea of ​​putting them into pictures amused me. I let you discover it my yourself ...

See more here: http://etsy.me/roJxdi

Je surfais sur Twitter quand je suis tombée sur article dans "Les Inrocks."
Un magazine français traitant de musique, de ciné, de culture... d'art en général avec aussi des sujets plus variés sur la société ou la politique. Et là, je suis tombée sur un projet réalisé par le new-yorkais Evan Robertson.

J'adore les citations. Celles que je vais, moi-même, sortir d'un livre qui m'intéresse ou celles que je vais lire sur le net. 
Pendant mes études, je devais apprendre des citations pour enrichir mes dissertations...
Il semblerait que j'ai gardé depuis un petit faible pour les pharses chocs.

Parfois, elles touchent des parties de mon âme, m'interpellent ou me laissent perplexes mais jamais elles ne me laissent indifférentes...


Voilà pourquoi, l'idée de les mettre en images m'a beaucoup amusé.
Je vous laisse le découvrir par vous-même...


Pour en savoir plus: http://etsy.me/roJxdi


About I'm Evan.
I'm a writer and illustrator.
I own a multi-disciplinary creative studio in the New York City metro area.
My shop contains a series of posters and prints inspired by my love of literature, word play and straight-shooting language.
Thanks for stopping by!
Evan 


Visit my wife's shop, The Paris Print Shop http://www.etsy.com/shop/TheParisPrintShop

1 comment:

  1. Thanks for sharing it!
    These are all great, but my favorite is the Oscar Wilde quote :)

    ReplyDelete

Blog Archive