Saturday, November 30, 2013

STARGAZING FROM NOWHERE BY ISABEL THOMAS & MARILYN THOMAS


Synopsis 
Kristen Morgan's blog is about to get her into trouble. Deep trouble. Online, she is known as "Stargazer" from the popular Stargazing from Nowhere blog, while in real life she is a regular fifteen-year-old high school student. This online anonymity is quite liberating, allowing her to be completely honest with her readers. 

Through a twist of fate, Rising Tide, the band she has bashed the most online, ends up in her small town, which sends Kristen into an excited panic. To continue gathering fresh material for her blog, she poses as a Rising Tide fan. After sneaking into the band's private party, she comes face to face with the band's drummer, Michael Stevens, who happens to be even more gorgeous in person than she cares to admit. 

Something unexpected also happens to her when she meets him: she becomes giddy, nervous, and inarticulate, leading Kristen to realize that her interest in Michael has nothing to do with her blog, but everything to do with her heart. As Kristen and Michael grow closer, does she have to make a choice between blog or boyfriend...Or is the choice made for her? 

Reactions
I'm pretty annoyed at the idea of ​​giving my opinion on this book because I went through all kind of emotions... 

At first, I was interested by the synopsis and I thought that the story had the potential to make me have a good time. 
I enjoyed Kristen's blog and how the authors show us the starting point of the plot. 


As a blogger, I also liked the warning about how it is easy to criticize the work of others, sitting in front of the screen, without considering that the harsh comments are aimed at people who put their guts in what other tear to shreds. 

Then, the action's pace is delayed a bit. I understood that the plot revolved around the meeting between Michael and Kristen. 
So, I waited for some rythm in the plot. And nothing... 
Only a description of a fan's crazy behavior to learn what the celebrities are doing in their private time. This is not my thing and it never was. 
So, I found Kristen paradoxical... between her criticisms on her blog and her hysterical behavior. 
I began to sigh. 


The private party, at which two schoolgirls sneaking into, it was so cliché ... It started to annoy me. And clichés in the love story, I found a shovel. 
So, I had great difficulty in attaching myself to Micheal and Kristen as a couple. 

I was ready to stop reading because I felt all the lies ready to burst and it was so predictable ... But, I was really surprised by the end of this story. 


No more clichés, no more immature behaviors, Kristen learns from her actions. She takes her responsibilities and faces her mistakes with dignity. Her suffering and the one of the people affected by her blog are very well portrayed. It's touching ... 
Sure, the ending is predictable. But...it's well done! 

Some good and bad points but a great potential with a beautiful life lesson. 


*STARGAZING FROM NOWHERE 
BY ISABEL THOMAS & MARILYN THOMAS 

Traduction du synopsis
Le blog de Kristen Morgan est sur ​​le point de la mettre dans le pétrin. De gros ennuis. 
En ligne, elle est connue sous le pseudo de "Stargazer"du blog très populaire intitulé Stargazing from Nowhere. Dans la vraie vie, elle est une lycéenne de quinze ans tout a fait normale. Cet anonymat de la toile, assez libérateur, lui permet d'être complètement honnête avec ses lecteurs. 

Par un coup du sort, Rising Tide, le groupe qu'elle a défoncé en ligne, débarque dans sa petite ville, ce qui envoie Kristen dans une panique excitée. 
Pour continuer à recueillir du matériel frais pour son blog, elle se présente comme une fan de "Rising Tide".
Après s'être faufilée à une soirée privée de la bande, elle se retrouve face à face avec le batteur du groupe, Michael Stevens, qui se trouve être encore plus mignon en personne qu'elle veut bien l'admettre. 

Quelque chose d'inattendu se produit aussi quand elle le rencontre: elle a le vertige, est nerveuse, et est inarticulée, ce qui permet à Kristen de se rendre compte que son intérêt pour Michael n'a rien à voir avec son blog, mais tout à voir avec son coeur. Alors que Kristen et Michael se rapprochent, devra-t-elle à faire un choix entre son blog ou son petit ami ... Ou est-ce que le choix se fera pour elle ? 

Impressions 
Je suis assez embêtée à l'idée de donner mon avis sur ce livre car je suis passée par toutes les émotions... 

J'ai d'abord été intéressée par le synopsis et je me suis dit que l'histoire avait le potentiel de me faire passer un bon moment. 


J'ai apprécié de suivre le blog de Kristen et que les auteurs nous montrent le démarrage de l'intrigue. 
En tant que blogueur, j'ai aussi aimé que l'on voit que certains commentaires peuvent déraper et qu'il est facile de critiquer le travail des autres, assis devant son écran, sans prendre en considération que l'on s'adresse à des personnes qui ont mis leurs tripes dans ce que d'autres déchirent en lambeaux. 

Puis, j'ai trouvé que l'action tardait un peu car j'avais bien compris que l'intrigue tournait autour de la rencontre entre Michael et Kristen. J'ai patienté. Mais rien de concret n'est venu...

Les comportements de fans qui suivent des célébrités pour savoir ce qu'elles font dans l'intimité, ce n'est pas mon truc et ça ne l'a jamais été. 
Alors, j'ai trouvé Kristen paradoxale entre ces critiques sur son blog et son comportement hystérique. J'ai commencé à soupirer. 

Le coup de la soirée privée, à laquelle les deux lycéennes se faufilent, c'était tellement cliché...J'ai commencé à m'agacer. 

Et des clichés dans l'histoire d'amour, j'en ai trouvé à la pelle. Du coup, j'ai eu beaucoup de difficultés à m'attacher au couple Micheal-Kristen. J'étais prête à arrêter ma lecture car je sentais les mensonges éclater...
Et j'ai été surprise par la fin de ce récit. 

Fini les clichés, terminé les gamineries, Kristen tire les leçons de ses actes. Elle prend ses responsabilités et fait face à ses erreurs avec dignité. Sa souffrance et celle des gens touchés par les propos de son blog sont très bien dépeints par les auteurs. C'est touchant... 
Certes, la fin est prévisible mais c'est bien fait.

Du bon et du mauvais mais un bon potentiel avec une belle leçon de vie.



Source
*Arc provided by Netgalley. I received this book in exchange of a fair and honest review.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive